اخبار

چهارمین کانون سلامت محله کرمانشاه راه اندازی شد

چهارمین کانون سلامت محله کرمانشاه  راه اندازی شد

 

چهارمین کانون سلامت محله در محل فرهنگسرای کوثر واقع در 22 بهمن راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراسم افتتاح چهارمین کانون سلامت محله کرمانشاه  به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مشارکت شهرداری باحضور رئیس کمیسیون بهداشتی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمانشاه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه و تعدادی از معتمدین محله از اقشار مختلف هیئت امنا مساجد محل ، پزشکان و .. در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.

معاون اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها متولی 25 درصد از بحث سلامت جامعه است، اظهارکرد: 75 درصد از مسائل حوزه سلامت همانند سلامت اجتماعی از کنترل وزارت بهداشت خارج بوده و سایر نهادها و ارگانهای اجتماعی در آن دخیل هستند.
دکتر منصوری راه اندازی کانون سلامت محله به منظور مشارکت سایر دستگاه ها در بحث ارتقاء سلامت اجتماعی را از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: طبق این برنامه تاکنون سه کانون سلامت در سطح استان کرمانشاه با همکاری شهرداری، شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کانونهای سلامت محله تلاش می شود تا با جذب مشارکت مردمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت اجتماعی، معنوی و روانی جامعه قدم هایی برداریم.
معاون اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه خدمت باید با مردم و برای مردم باشد، گفت: مردم در بطن مشکلات جامعه هستند، لذا برای تصمیم گیری بهتر در رفع مشکلات حوزه سلامت اجتماعی باید مشارکت آنها را داشته باشیم و نقش ایفا کنند.

مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نیز سلامت و امنیت را از اصلی ترین نیازهای هر جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا طبق تعامل شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی کانون های سلامت محله را در فرهنگسراهای استان راه اندازی خواهیم کرد تا با برگزاری کلاس ها و برنامه های مختلف به افزایش سطح سلامت جامعه کمک کنیم.
وی افزود: هدف مدیریت شهری کرمانشاه ایجاد شرایطی است که به افزایش نشاط اجتماعی با مشارکت شهروندان بیانجامد.

سالار احمد زاده رئیس کمیسیون بهداشتی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز باتاکید براینکه توسعه عمرانی فرهنگسراها در برنامه شهرداری و شورا قرار دارد، گفت: براساس برنامه ریزی ها، طرح توسعه فرهنگسراها را در محلات قدیمی اجرا خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد اگر شهر را الگویی از نگاه جامعه شناسان تعریف کنیم شهر موجودی زنده است که رشد دارد و سنین مختلف را طی می نماید و در اینجاست که رسالت و وظیفه شهروند برای ایجاد کارهای ماندگار در حفظ و سلامت این موجود به وضوح دیده می شود.

در این نشست اعضا حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر گردید در هفته آتی جلسه انتخاب اعضا مجمع کانون سلامت محله ۲۲بهمن در فرهنگسرای کوثر برگزار شود.

۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید