اخبار

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: طرح "تبادل الکترونیک اسناد بستری" پاییز امسال در 18 بیمارستان دانشگاهی استان اجرایی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: طرح "تبادل الکترونیک اسناد بستری" پاییز امسال در 18 بیمارستان دانشگاهی استان اجرایی می‌شود

همایش دو روزه آموزش طرح "تبادل و رسیدگی الکترونیک اسناد بستری و بستری موقت" با حضور مدیر این پروژه، جمعی از مسئولان و کارشناسان بیمه سلامت استان های مازندران، کرمانشاه، اصفهان و گلستان و نیز جمعی از روسا و مدیران بیمارستانی استان، امروز (25 شهریور) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در آیین افتتاح این همایش با اشاره به جمعیت 40 میلیون نفری تحت پوشش بیمه سلامت در کشور، گفت: این افراد در قالب پنج صندوق تحت حمایت قرار دارند.

وی حجم مراجعات سالانه بیماران سرپایی را 200 میلیون بار و حجم مراجعات سالانه بیماران بستری تحت پوشش بیمه سلامت را چهار میلیون بار اعلام کرد وافزود: در مجموع سال گذشته حدود 16 هزار میلیارد تومان هزینه این بیماران شد که 50 درصد آن مربوط به هزینه های بستری است.

مظفری افزود: در استان کرمانشاه نیز سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان برای بیماران تحت پوشش هزینه شد که از این میزان 220 میلیارد تومان آن مربوط به هزینه های بستری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم الکترونیکی شدن خدمات حوزه سلامت، گفت: این اقدام تاثیرات خوبی بر کیفیت خدمات رسانی به مردم داشته و از طرفی موجب کاهش هزینه ها خواهد شد.

این مسئول افزود: در راستای استقرار نظام الکترونیک در حوزه سلامت چهار برنامه در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن بحث "نسخه نویسی الکترونیک" است.

وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون در شش شهرستان هرسین، کنگاور، سنقر، صحنه، پاوه و جوانرود اجرایی شده و تلاش داریم تا پایان سال در همه شهرستان های استان راه اندازی شود.

مظفری افزود: از جمله برنامه های دیگر بحث تبادل الکترونیک اسناد بستری و بستری موقت است که شهریور امسال این طرح در یک بیمارستان استان راه اندازی شده و تلاش داریم تا پایان پاییز امسال این طرح در 18 بیمارستان دانشگاهی استان اجرایی شود.

وی برگزاری این همایش دو روزه را در راستای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مدیران و روسای بیمارستان ها با این طرح عنوان کرد و افزود: امیدواریم امروز با حضور مدیر این پروژه آموزش های موثری در ارتباط با این پروژه ارائه شود.
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید