اخبار

حضور تیم سیار سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در شهرستان ثلاث باباجانی

حضور تیم سیار سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در شهرستان ثلاث باباجانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، با توجه به پیگیری های مکرر دکتر پویان احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ، سازمان انتقال خون استان کرمانشاه اقدام به اعزام تیم سیار انتقال خون به شهرستان ثلاث می نماید.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه اهداء خون ضامن سلامتی است و طبق توصیه پزشکان مردم حداقل در طول سال می توانند دو بار اهدای خون داشته باشند ، اظهار کرد : تیم سیار روز چهارشنبه مورخ 95/9/3در مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی تازه آباد جهت خونگیری از افرادی که مایل به اهداء خون می باشند مستقر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تیم فوق برای اولین بار در شهرستان حضور می یابند ، حضور مجدد  تیم بستگی به استقبال مردم شریف شهرستان  به اهداء خون دارد.

وی با اشاره به برخی از خاصیت های اهدای خون گفت : برخی مردم معمولاً بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه خود آهن مصرف می کنند. مصرف آهن بیشتر از حد توصیه شده، تولید رادیکال های آزاد در بدن را بیشتر می کند. رادیکال های آزاد موجب ایجاد تغییرات سلولی می شود که عملکرد طبیعی سلولها را مختل کرده و خطر برخی بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد. و اهدای خون مقداری از آهن اضافه را که می تواند موجب تولید رادیکال آزاد در بدن شود، بیرون می برد.

 وی تسریح کرد : تحقیقات نشان داده است که مردهایی که خون اهدا می کنند معمولاً کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. ازآنجا که بیماری های قلبی متداولترین علت مرگ در مردان است، این می تواند یکی از بهترین فواید اهدای خون بر سلامتی آنها باشد.

۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید