اخبار

مراسم جشن 20 نو عروس به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم در ثلاث باباجانی برگزار شد

مراسم جشن 20 نو عروس به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم در ثلاث باباجانی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی به نقل از خبرگزاری شاخ شمیران ،  مراسم جشن 20 نو عروس در ثلاث باباجانی با حضور نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مسئولین شهرستان ثلاث باباجانی در سالن وحدت برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت ، پیوند 20 زوج را در این ماه مبارک تبریک گفت .

 

علی اکبر اکبری ، هدف جمهوری اسلامی را رساندن انسان ها به سعادت است و این اصل را برگرفته از برنامه و راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) عنوان کرد.

 

اکبری افزود : هفته وحدت مهمترین زمان برای نزدیک شدن مسلمانان و ایستادن در برابر دشمنان اسلام است.

 

 

وی در پایان از سپاه ناحیه ثلاث باباجانی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بابت برگزاری این مراسمات تقدیر و تشکر کرد.

 

امام جمعه شهر ازگله نیز در این مراسم میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را تبریک گفت .

 

ماموستا محمد براتی  از نماینده اورامانات ، فرماندار ، فرمانده سپاه و مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بابت تشکیل این مراسم معنوی تقدیر و تشکر کرد.

 

ماموستا براتی گفت : ماه ربیع الاول ماه ، ماه مبارکی است که در آن رسول گرامی اسلام دیده به جهان گشوده است.

 

وی افزود : ما همیشه فکر می کنیم که مشکلات جامعه امروز حل نمی شود اما خداوند برای هر مشکل و دردی که در جامعه اسلامی است با پیامش که قرآن است نسخه ای تجویز کرده است .

 

 

براتی خاطرنشان ساخت : در سایه قرآن و سنت حسنه رسول الله است که می توان آفات و بدعت جامعه مانند مدگرایی را از بین برد .

 

 

امام جمعه شهر ازگله در ادامه اظهار داشت : مهریه سنگین یکی از این بدعت های بد جامعه است که متاسفانه برخی خانواده ها گرفتار آن شده اند و قرآن به صراحت آن را رد کرده است .

 

ماموستا براتی گفت : آمار سن ازدواج بالا است و متاسفانه پدر و مادران ما هیچ دغدغه ای ندارند و این یک درد بزرگ است.

 

 

وی بیان داشت : امروز به بهانه تحصیل سن ازدواج بالا رفته است و بعد از تحصیل به بهانه شغل جوانان ما از ازدواج خود داری می کنند اما ازدواج کار خیری است که خداوند خودش کمک کسانی می کند که ازدواج می کنند .

 

این عالم دینی همچنین عنوان کرد : خداوند متعال رازق است و هرکسی باید به خداوند توکل داشته باشد و با این اوصاف است که زندگی ها زنگ الهی به خود می گیرد.

 

 

وی افزود : اگر به فلسفه ازدواج بنگریم  و بیاندیشیم ، ازدواج مودت و محبت را برای خانواده به ارمغان می آورد.

 

ماموستا محمد براتی گفت : دو فرد مسلمان وقتی به هم می رسند هم آرامش روحی و هم آرامش جسمی به بار می آید اما بسیاری از جوانان ما امروز از این امر غافل هستند و بسیاری از جوانان ما امروز زندگی خود را در قلیانی ها و مکان های نامناسب سپری می کنند.

 

 

 

امام جمعه شهر ازگله در پایان بیان داشت : پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: ازدواج سنت من است و در واقع اگر کسی که از آن روی بگرداند از سنت رسول الله روی گردانده است .

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ثلاث باباجانی نیز در این مراسم هفته وحدت و پیوند 20جوان از دیار محروم ثلاث باباجانی را تبریک گفت .

 

سید امیر حسینی گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه ازدواج مبلغ 2 میلیون تومان به هر زوج اهداء خواهد کرد.

 

 

حسینی گفت : هدف از این کار تسهیل ازدواج یعنی سنت حسنه رسول گرامی اسلام برای جوانان است تا که جوانان عزیز کمتر در این مسیر با مشکل مواجه شوند.

 

وی افزود :1844 خانواده با 5676 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ثلاث باباجانی هستند که در این بین نیز 455 خانوار شهری و مابقی روستایی هستند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ثلاث باباجانی گفت : کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه های زیادی برای خانوارهای تحت پوشش از جمله ایجاد اشتغال ، برنامه های فرهنگی ، اقتصادی  و... دارد.

 

 

وی در پایان خدمت به مردم محروم را عبادتی بزرگ دانست و گفت : هیچگاه از خدمت به محرومان محروم نخواهند شد.

 

نماینده مردم اورامانات نیز در این مراسم هفته وحدت را به همه ی مسلمانان ایران اسلامی و جهان تبریک گفت .

 

شهاب نادری این مناسبت ها را ارزشمند عنوان کرد و گفت : کار فرهنگی یکی از واجبات و ضروریات است و بر همه ی مسئولین و دستگاهها لازم است کار فرهنگی را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

 

 

نادری با انتقاد از برخی از عملکردهای مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کلان اظهار داشت : امام همیشه بر علیه کاخ نشینان صحبت می کرد پس باید مدیریت ارشد کمیته امداد کشوری باید به سمت و سوی کوخ نشینی حرکت کند چرا که این نیاز مردم فقیر است.

 

وی با اشاره به توصیه های از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گفت : مسئولین به ویژه مسئولین انقلابی باید این توصیه ها را عملیاتی کنند .

 

 

نماینده مردم پاوه ، جوانرود ، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی گفت : ازداج امر پسندیده و مبارکی است و مبارکی این کار که با میلاد رسول اکرم (ص) مقارن شده است ، دوچندان شده است.

۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید