اخبار

برگزاری جلسه روز جهانی دیابت 23 آبان ماه

برگزاری جلسه روز  جهانی دیابت  23 آبان ماه

از سال 1991میلادی، 14 نوامبر برابر با 23 آبان ماه (سالروز تولد دکتر فردریک بانتینگ پزشک کانادائی که همراه دکتر چارلز بست انسولین را کشف کرد) روز جهانی دیابت نامگذاری شد. در کشورمان نیز 17 سال است که این روز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، انجمن متخصصین غدد درونریز و متابولیسم و سایر انجمنهای تخصصی، شهرداریها و علاقمندان به بهبود روند درمان دیابت مراسم روز جهانی دیابت برگزار میشود.

 

هدف از برگزاری این روز جهانی، شناساندن هر چه بیشتر پدیده دیابت به عموم مردم، جامعه دیابتیها، متخصصان و سیاستگزاران بهداشتی- درمانی در جهان است. هر سال، روز جهانی دیابت یک شعار را سرلوحه فعالیتهای خود قرار میدهد.

 

برای امسال و چهار سال آتی " آموزش و پیشگیری از دیابت " به عنوان شعار روز جهانی دیابت، برگزیده شده است. انتخاب این شعار برای چهار سال آینده ناشی از اهمیت آموزش و نقش آن در پیشگیری از دیابت و این پدیده روزافزون میباشد.

با توجه به نامگذاری 24 آبان ماه هرسال مصادف با 24 مه بنام روز جهانی دیابت جلسه ای با حضور سرپرست و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت حول محور شعار امسال  در محل مرکز بهداشت در مورخ بیست و سوم آبان ماه بر گزار گردید و اهم فعالیتها که بر اساس آموزش به کلیه رده های سنی بود تشریح شدند .
۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید