اخبار

دومین کارگروه بهداشت سال 92 با محوریت (( بررسی مشکلات بهداشتی شهر و روستا ))در مورخ بیست و سوم تیرماه در محل فرمانداری برگزار گردید

دومین کارگروه بهداشت سال 92 با محوریت (( بررسی مشکلات  بهداشتی شهر و روستا ))در مورخ بیست و سوم تیرماه در محل فرمانداری  برگزار گردید

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در روز یکشنبه تاریخ 23/4/1392 جلسه کارگروه بهداشت با محوریت ((بررسی مشکلات بهداشتی شهر و روستاها)) با ریاست فرماندار محترم و حضور مسئولین ادارات در محل فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی برگزار گردید، جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و ذکر صلوات آغاز گردید، در ابتدا آقای یوسفی فرماندار محترم شهرستان با سلام و درود به روح ملکوتی امام راحل و عرض خیر مقدم  به حضار و همچنین آرزوی قبولی طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان درخصوص فرهنگسازی بهداشتی و لزوم تشدید آموزشهای بهداشتی به مردم  و جلب مشارکتهای مردمی در برنامه های بهداشتی تاکید نمودند سپس آقای دکتر زاهدمصطفی زاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن آرزوی قبولی طاعات در خصوص اهمیت بهداشت  و وظایف نظارتی شبکه بهداشت مطالبی را عنوان کردند همچنین در خصوص بهداشت باروری و برنامه های نوین تنظیم خانواده مطالب آموزشی را ارائه دادند،  در ادامه مصوبات قبلی کارگروه بهداشت قرائت گردید و مشکلات بهداشتی مربوط به شهر و روستاها مورد بحث و بررسی قرارگرفت که موارد ذیل به تصویب اعضا رسید :

ردیف

مصوبات

دستگاه پیگیری کننده

1

گزارشی در خصوص دفن دواب تلف شده توسط امکانات راهداری در مسیر راهها و همچنین امکانات دهیاری در مناطق مرزی ارائه گردید همچنین عنوان گردید بعلت کثرت اتلاف، دفن کلیه موارد نیازمند مشارکت مردمی است در ادامه  ماده 7 قانون مدیریت پسماند مصوب 17/3/1383  قرائت گردید که طبق آن مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به ترتیب به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه وظایف شهرداری ها و دهیاری ها به عهده بخشداری هامی باشد، بنابراین دفع لاشه حیوانات تلف شده از وظایف بخشداری ها محسوب می شود.

فرمانداری _ بخشداری

2

مصوب گردید کوچه های ایجاد شده توسط ساختمان های جدیدالاحداث اطراف شهرک انجیر بوس توسط شهرداری تسطیح شوند که امکان ایجاد انشعابات آب و فاضلاب فراهم آید. همچنین با  ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد قانونی به عمل آید.

شهرداری

3

مقرر گردید جهت تملک زمین تصفیه خانه فاضلاب  قسمت های پایین دست نیز در نظر گرفته شود که عملیات اجرایی آن شروع گردد .

آب و فاضلاب شهری

4

مصوب گردید توسط شهرداری چند چشمه توالت در ورودی شهر جهت استفاده عموم احداث گردد.

شهرداری

5

مقرر گردید در محوطه کشتارگاه مکان مناسب جهت معاینات پیش کشتار دام، جدا سازی و فنس کشی گردد.

شهرداری

6

مقرر گردید سه شنبه هر هفته جلساتی با حضور ادارات صنعت ومعدن، شهرداری، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، شبکه بهداشت و فرمانداری در دامپزشکی جهت ساماندهی مرغ زنده شهرستان برگزار گردد.

دامپزشکی

7

مصوب گردید توسط اداره آب و فاضلاب شهری جهت جمع آوری مناسب فاضلاب ناحیه کارگاهی از معاونت عمرانی استان تعیین تکلیف صورت پذیرد.

آب و فاضلاب شهری

8

مقرر گردید با همکاری نیروی انتظامی و آب و فاضلاب شهری و شهرداری، مشکل فاضلاب کلانتری میدان معلم مرتفع گردد که از دفع آن در مجاری روباز و ایجاد بو مناظر زشت و مزاحمتهای بهداشتی عمومی جلوگیری بعمل آید .

نیروی انتظامی

9

مصوب گردید توسط شبکه بهداشت پیگیری های لازم و مکاتبات با مخابرات در خصوص احداث خطوط فیبر نوری روستایی و مجهز نمودن خانه های بهداشت به اینترنت جهت پیشبرد برنامه پزشک خانواده صورت گیرد .

شبکه بهداشت

10

مصوب گردید در ماه مبارک رمضان گشت های مشترک صنعت ومعدن، شبکه بهداشت، اماکن عمومی و سایر ادارات مرتبط از سطح عرضه و بازار صورت پذیرد .

شبکه بهداشت صنعت ومعدن

11

مصوب گردید توسط شبکه بهداشت با راهداری مکاتبه به عمل آید که از امکانات آن اداره جهت جمع آوری و دفع زباله های مسیر راه و داخل  روستای شیخ صله استفاده گردد .

شبکه بهداشت - راهداری

12

مصوب گردید اداره آب و فاضلاب روستایی با توجه به شیوع فصل گرما  امورات کلر زنی کلیه مجتمع های روستایی و روستاهای دارای لوله کشی را با دقت بیشتر انجام دهند .

آب و فاضلاب روستایی

13

مصوب گردید برنامه عملیاتی بهداشتی محیط توسط شبکه بهداشت تدوین و به فرمانداری ارسال گردد .

شبکه بهداشت

۳۰ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید