اخبار

برگزاری همایش پیشگیری از خودکشی و مراسم تقدیر و تجلیل از بهورزان شهرستان ثلاث باباجانی

برگزاری همایش پیشگیری از خودکشی و مراسم تقدیر و تجلیل از بهورزان شهرستان ثلاث باباجانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، همایش پیشگیری از خودکشی و مراسم تقدیر و تجلیل از بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی با حضور معاون محترم فرمانداری جناب آقای محمودی ، مدیر محترم شبکه معاونت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آقای مهندس صحرایی ، امام جمعه محترم شهرستان جناب ماموستا شیخی ، دکتر عارفی دکترای مشاوره و روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، نمایندگان ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مسئولین و پرسنل شبکه بهداشت و درمان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر پویان احمدی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان ضمن خیر مقدم از حضار گرامی از زحمات و تلاش های بهورزان شهرستان ثلاث باباجانی تقدیر و تشکر نمود و بیان نمود " بهورز" کسی که از میان مردمش برخاسته و در روستا و زادگاهش برای رضای حق ، سلامت را به مردم اش تقدیم می کند. و بهورزان از جمله پرسنل پر تلاش شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند که در خط مقدم ارتقاء و حفظ سلامتی صادقانه در خانه های بهداشت ، مشغول به فعالیت می باشند و برای تک تک آنان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون نمود.

در ادامه ی مراسم و همایش مهندس صحرایی روز بهورز رو به تمامی بهورزان  تبریک گفت و اظهار داشت بهورز کسی است که در این حرفه مقدس، هدف والایش خدمت به مردم و ارتقای سلامت دیارش بوده و همیشه و همه جا در کنار مردم و همگام و همراه با آنها در جهت مرتفع کردن مشکلات روستا سعی می کند تا انشا اله همه این زحمتها توشه ای برای ذخیره آخرتش باشد.

در ادامه مراسم و همایش ماموستا شیخی ضمن تبریک روز بهورز به مذمت خودکشی از دیدگاه قرآن و احادیث پرداخت و بیان نمود بی تردید هم در قرآن کریم و هم در روایات از خودکشی نهی شده است و اظهار داشتند  از جمله آیاتی که به گونه‌ای مستقیم‌، به موضوع خودکشی اشاره و از آن نهی فرموده‌، آیة 29 سوره مبارک نسأ است‌. در بخشی از این آیه شریف می‌خوانیم‌: ("وَلاَ تَقْتُلُوَّاْ أَنفُسَکُم‌ْ إِن‌َّ اللَّه‌َ کَان‌َ بِکُم‌ْ رَحِیمًا)  خودکشی نکنید. خداوند نسبت به شما مهربان است‌."

و در ادامه بحث در تفسیر آیه شریفه «إِن‌َّ اللَّه‌َ کَان‌َ بِکُم‌ْ رَحِیمًا»  بیان نمود که خداوند مهربان‌، نه تنها راضی نمی‌شود دیگری شما را به قتل برساند، بلکه به خود شما هم اجازه نمی‌دهد که با رضایت خود، خویشتن را به دست نابودی بسپارید.

در ادامه ی همایش دکتر عارفی با تبریک گفتن روز بهورز و آرزوی سلامتی برای بهورزان زحمتکش ، به بیان افسردگی و خودکشی از دیدگاه روانشناختی پرداخت و آن را به عفونت ساده تشبیه نمود که اگر به مرور زمان درمان نشود منجر به نابودی فرد می شود و اعلام نمود: روند رو به رشد خودکشی در ایران در مقایسه با سال‌های گذشته به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است که باید مسئولین به فکر آن باشند . و اظهار داشتند که استان کرمانشاه که خود روزی دیار پهلوانان بوده ، متاسفانه امروز بیشترین آمار اعتیاد ، خودکشی و ناهنجاری را داراست.

در پایان مراسم و همایش نماینده بهورزان جهت تشکر از زحمات و تلاش های دکتر احمدی لوح ​تقدیری را به نمایندگی از کلیه بهورزان ​تقدیم ایشان نمود و در انتها از کلیه بهورزان و 6 نفر از بهورزان نمونه علمی با ارائه ی لوح تقدیر و هدیه تقدیر و تجلیل بعمل آمد.


6666 

2 

4 

3 

۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید