اخبار

برگزاری همایش انجمن معتادان گمنام هیئت اورامانات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی

برگزاری همایش انجمن معتادان گمنام هیئت اورامانات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، همایش انجمن معتادان گمنام هیئت اورامانات با حضور ملا احمد شیخی امام جمعه محترم شهرستان ،سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان آقای دکتر احمدی ،بخشدار محترم شهرستان آقای رستمی ، رئیس محترم آموزش و پرورش آقای محمدی پور ، ریاست محترم اداره تعاون آقای عظیمی، شهردار محترم ازگله آقای ناصری ، رئیس محترم هلال احمر آقای مرادی ، برخی از اعضای انجمن معتادان گمنام هیئت اورامانات و مسئولین سایر ادارات در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی امروز مورخ 1395/7/6 ساعت 10 الی 12 ظهر برگزار گردید.

در ابتدا ملا احمد شیخی ضمن خیر مقدم حضار گرامی ، از تلاش ها و زحمات انجمن معتادان گمنام هیئت اورامانات تشکر و قدردانی نمود  و بیان داشتند که روی آوردن به مواد مخدر از سستی ایمان و دوری از خداوند است که با نزدیکی به قرآن و الگو گیری از رهنمودهای بزرگان دین می توان بر هوای نفس غلبه کرد.

در ادامه تصریح کرد یاد خدا آرام بخش روح و روان انسان هاست و تکیه به آن، کلید فائق آمدن به مشکلات و رسیدن به اوج افتخار و بالندگی در این دنیا و سعادت اخروی است.

در ادامه همایش آقای رستمی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای این انجمن ،خاطر نشان کرد :عوامل زیادی در گرایش به مواد مخدر وجود دارند که شناسایی این عوامل به منظور جلوگیری از اعتیاد ضروری است.

وی افزود :خطر اعتیاد مواد مخدر جدی است و این پدیده شوم تمام افراد جامعه را با هر گرایش و فکری، باسواد وبی سواد، شاغل وبیکار، زن ومرد و پیر وجوان تهدید می کند به همین منظور لازم است تمام افراد جامعه از این خطرات آگاه شوند تا ناخواسته در دام آن گرفتار نشوند.

در ادامه همایش یکی از اعضای انجمن متعتدان گمنام  اظهار داشت: انجمن معتادان گمنام (Narcotics Anonymous) یک سازمان مردم نهاد(NGO) غیر دولتی و غیر انتفاعی بین المللی است که در سال 1953 میلادی توسط افرادی که خودشان در چنگال اعتیاد گرفتار بودند بنیانگذاری شد. ابن انجمن در بیش از 130 کشور جهان از جمله کشورهای مسلمان با هدف کمک و نجات معتادان از چنگال اعتیاد به مواد مخدر فعال است و جلسات انجمن به بیش از 70 زبان مختلف در سراسر جهان برگزار می شود. در ایران نیز فعالیت این انجمن از سال 1369 هجری شمسی به کمک چند عضو در حال بهبودی شروع گردید  و در این سالها بسیاری از معتادان  توانسته اند با کمک این انجمن قطع مصرف کنند و راه جدیدی برای زندگی پیدا نمایند. روش بهبودی از بیماری اعتیاد در معتادان گمنام بر مبنای ارزش درمانی “کمک یک معتاد به معتاد دیگر” است. اعضای این انجمن از طریق کارکرد “دوازده قدم” معتادان گمنام و شرکت منظم در جلسات گروهی، چگونگی زندگی بدون مصرف مواد مخدر را از یکدیگر می آموزند و پیامدهای ناشی از بیماری اعتیاد را بهبود می بخشند.

در ادامه ایشان تصریح کرد : انجمن معتادان گمنام به هیچ سازمانی وابسته نیست و هیچ کمکی(اعم از وام، وقف، هدیه و…) را نمی پذیرد. هزینه های این انجمن فقط از طریق کمکهای داوطلبانه اعضاء و فروش نشریاتش تامین می شود.این انجمن هیچ کمپ ترک اعتیاد و مرکز سم زدایی ندارد و تنها از طریق برگزاری جلسات گروهی تلاش می کند یک حلقه حمایتی دائمی از معتادان در حال بهبودی بوجود آورد.

وی افزود :هر کس که تمایل به قطع مصرف مواد مخدر دارد می تواند عضو انجمن معتادان گمنام  شود. عضویت در این انجمن هیچ شرط و شروطی ندارد. حتی اسم نویسی و درخواست کارت شناسایی هم در این انجمن صورت نمی پذیرد. هر معتادی بدون درنظر گرفتن نوع ماده مخدرمصرفی، نژاد، عقیده، جنسیت، سن و وضعیت مالی می تواند به انجمن معتادان گمنام بپیوندد. نه فقط گرفتاران مواد مخدر بلکه هر کسی که فکر می کند با مواد مخدر مشکل دارد هم می تواند به انجمن ملحق شود. تمرکز اصلی در انجمن بر روی مشکل بیماری اعتیاد است نه مقدار مواد مصرفی یا  یک ماده مخدر خاص.

در ادامه بیان داشتند: از دیدگاه معتادان گمنام الکل هم یک نوع ماده مخدر است و اعضای آن بایستی از مصرف الکل نیز پرهیز نمایند تا بهبود یابند. و واژه گمنامی در انجمن معتادان گمنام یک اصل اساسی در فرایند بهبودی معتادان است. مفهوم گمنامی در معتادان گمنام  این است که اعضا فارغ از هویت شخصی شامل شغل، سمت و دارایی، درجه تحصیلی، مقام های اجتماعی و غیره در جلسات شرکت می کنند و هیچ شخص یا گروهی کمتر یا بالاتر از دیگری محسوب نمی شود. همچنین اعضا بدون واهمه و ترس در جلسات شرکت می کنند و هویت آنها محفوظ مانده و در بیرون درج پیدا نمی کند.

 در پایان همایش برخی از معتادان در حال بهبودی و بهبود یافته از چگونگی گرفتار شدن در دام اعتیاد و رهایی از این بلای خانمان سوز به کمک انجمن معتادان گمنام پرداختند.

 

 

۶ مهر ۱۳۹۵ ۲۰:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید