اخبار

برگزاری همایش هفته سالمند و روز جهانی قلب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی

برگزاری همایش هفته سالمند و روز جهانی قلب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، به مناسبت هفته جهانی سالمند با شعار نه علیه هر گونه تبعیض سنی (4 الی 10 مهرماه) و روز جهانی قلب با شعار مهربانی با قلب - نیرو بخش زندگی( 8 مهرماه) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی با حضور بخشدار محترم شهرستان آقای رستمی ، ملا احمد شیخی امام جمعه محترم شهرستان ، دکتر پویان احمدی سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان ، خانم دکتر علیخانی دکترای مشاوره ، جناب سرهنگ خزایی فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج ، آقای بهرامی سرپرست محترم مرکز بهداشت ، کارکنان رده میانی و سالمندان و اصناف برگزار گردید.

در ابتدا ملا احمد شیخی ضمن خیر مقدم از حضار گرامی ،با اشاره به شعار امسال "نه علیه هر گونه تبعیض سنی" به بیان اهمیت سلامت سالمندان و سفارش تکریم سالمندان در آموزه های دینی پرداخت.

وی همچنین افزود: امیدواریم بتوانیم به عنوان حامیان سلامت و با برنامه‌ریزی های موثر شبکه بهداشت و درمان برای سلامت سالمندان، سالم پیر شدن و راه‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی، قدم‌های مثبتی برداریم.

هم چنین وی در ارتباط با روز جهانی قلب گفت: با توجه به اینکه بیماریهای قلبی عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در جهان است راههای پیشگیری از ابتلا به آن را تغذیه سالم و ورزش دانست.

در ادامه اظهار داشت: سالمندان در معارف دینی به معمران معروفند به دلیل عمر طولانی که خداوند کریم به آنها عنایت کرده است و همچنین صحابه معتقدند که دوره سالمندی دوره پختگی، کمال شخصیت انسان از نظر اخلاقی و فکری می‌باشد.

در ادامه همایش خانم دکتر علیخانی دکترای مشاوره در زمینه برقراری ارتباط و تعامل مناسب جوانان با سالمندان، اظهار نمود: اگر سالمندان قوت و نیروی جوانان و جوانان، تجربه و خرد سالمندان را داشتند، دنیای آبادتر و بهتری پیش رو داشتیم.

وی افزود:تغذیه سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب نیز یکی از دیگر از راههای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی  و بیماری های دوران سالمندی می باشد.

در ادامه همایش کارشناس تغذیه آقای آزاد رستمی و کارشناس بیماری ها آقای ناصر صید زاده در خصوص تغذیه دوران سالمندی ، بیماری های شایع دوران سالمندی هم چون دیابت ، فشار خون ، پوکی استخوان ، بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر زا و نحوه ی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مطالبی را ایراد نمودند.

شایان ذکر است در پایان همایش از سالمندان  و  مدد جویان کمیته امداد با اهداء بسته بهداشتی از طرف شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی تقدیر بعمل آمد.

  

۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید