اخبار

برگزاری همایش شیوه زندگی سالم و پیشگیری از افسردگی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در شهر ازگله

برگزاری همایش شیوه زندگی سالم و پیشگیری از افسردگی به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در شهر ازگله

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی( 24 الی 30 مهرماه) با شعار (سلامت زنان ، خانواده سالم و جامعه پویا)، همایش شیوه زندگی سالم و پیشگیری از افسردگی در سالن اجتماعات بخشداری ازگله توسط خانم احمدی مامای مرکز خدمات جامع شهری روستایی ازگله برای بانوان شهر ازگله برگزار شد.

خانم احمدی ضمن خیر مقدم ، با اشاره به عناوین روزهای هفته ملی سلامت بانوان (به ترتیب «سلامت زنان در محیط کار»، «سلامت زنان، تغذیه سالم و مکمل های غذایی»، «سلامت زنان و ورزش»، «سلامت زنان و ازدواج سالم و موفق »،« سلامت زنان و خانواده»، «سلامت زنان و افزایش طول عمر و امید به زندگی زنان»، «سلامت زنان و خود مراقبتی») تصریح کرد :با توجه به شیوع بالای بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب در زنان که باعث ناتوانی می شود باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و در مورد  کاهش  بیماری ها و مرگ و میر در گروه سنی 30 تا 70 سال، پیشگیری از عوامل خطر، بیماری های قلبی و عروقی مانند چاقی، دیابت و کم تحرکی بیشتر باید مورد توجه بانوان بوده چرا که رفتارهای سلام و شیوه زندگی مناسب یک زن باعث تغییر شیوه زندگی افراد خانواده می شود.

در ادامه خانم احمدی  تصریح کرد: با آموزش خودمراقبتی به افراد، علاوه بر مراقبت از سلامت خود، از سلامت سایر اعضای خانواده هم مراقبت می شود که در پیشگیری از بیماری ها، غربالگری اولیه، کنترل و درمان بیماری ها نیز موثر است.

ایشان در ادامه  به ارائه مفاهیم مرتبط با سلامت بانوان و تاثیر فعالیت بدنی در افزایش سلامت بانوان پرداخت و گفت: فعالیت بدنی و ورزش در بانوان کمرنگ شده است و امیدواریم که بتوانیم فعالیت بدنی و ورزش را در سبد سلامت زندگی زنان به ویژه بانوان قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم از نظر سلامت روانی و جسمی یک زن را پوشش دهیم، می توانیم برای آینده، فرزند خوب تحویل جامعه دهیم.

ایشان همچنین در پایان همایش در خصوص افسردگی و انواع آن و میزان شیوع آن در ایران و جهان و راهکارهای شناخت به موقع آن و پیشگیری و درمان مطالبی را ایراد نمودند.

۲۹ مهر ۱۳۹۵ ۲۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید