اخبار

برگزاری جلسه برون بخشی هفته ملی دیابت و برنامه ملی ایراپن برای سازمان های مردم نهاد

برگزاری جلسه برون بخشی هفته ملی دیابت  و برنامه ملی ایراپن برای سازمان های مردم نهاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، جلسه  هفته ملی دیابت با شعار << چشم ها به دیابت>> و برنامه ایراپن با حضور سازمان های مردم نهاد (اعضای انجمن حامیان ژینگه ثلاث باباجانی و  اعضای انجمن فانی خانشوری) و همکاران ستادی شبکه بهداشت مورخ 1395/8/27 در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار گردید.

در ابتدا آقای عباس کاوه مسئول بیماری های غیر واگیر ضمن خیر مقدم هدف از اجرای برنامه ایراپن را کاهش مرگ و میر ناشی از 4 بیماری " قلبی عروقی، دیابت، بیماری های مزمن تنفسی و سرطان " و کنترل 4 عامل خطر "تغذیه نامناسب، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل " اعلام نمود .

وی در ادامه  شعار هفته ملی دیابت را  " چشم ها به دیابت ، محافظت از بینایی در برابر دیابت"  اعلام کرد ودر خصوص  انواع دیابت ، عوامل ایجاد بیماری ، عوارض دیابت ، راههای پیشگیری و درمان مطالبی را ارائه نمود.

وی در ادامه گفت: با توجه به شیوع فزاینده عوامل خطر ابتلا به دیابت از جمله کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم در میان عموم مردم ، این امر زنگ خطری است از افزایش تعداد مبتلایان به دیابت در آینده ایی نزدیک که انجام اقدامات خود مراقبتی و اطلاع رسانی در این خصوص و بهبود شیوه زندگی افراد جامعه و مبتلایان را ضروری می سازد.


۲۷ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید