اخبار

همایش سفیران سلامت در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی برگزار گردید

همایش سفیران سلامت در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، همایش سفیران سلامت با حضور آقای محمدی پور مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ، پرویز بهرامی سرپست مرکز بهداشت در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ثلاث باباجانی برگزار گردید.

در ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید ، آقای محمدی پور ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) ، گفت:بهداشت برای حفظ سلامتی جان و روح انسان است پس می بایست همه علم و آگاهی و تلاش خود را بکار گیریم تا در قدم اول حافظ سلامتی خود و جامعه  باشیم چون سلامتی یک نیاز فطری است و در مکتب اسلام حفظ آن از واجبات می باشد

وی در ادامه افزود: دانش آموزان بدلیل تأثیرگذار بودن در خانواده های خود می توانند بهترین سفیران سلامت در جامعه  باشند.

 وی در ادامه سخنانش از دکتر پویان احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ، پرویز بهرامی سرپرست مرکز بهداشت ، فاضل رضایی کارشناس آموزش سلامت و خانم میرزایی کارشناس سلامت جوانان و نوجوانان با اهداء وح به پاس زحمات و تلاش هایشان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت شهرستان با اهداء لوح تشکرو قدردانی نمود.  

در ادامه آقای بهرامی ضمن خیر مقدم اظهار داشت: این همایش به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین مربیان آموزش سلامت، مدیران مدارس، سفیران سلامت و در مجموع بین آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی  است.

وی در ادامه گفت:  تغییر سبک زندگی به سمت زندگی پرتحرک و تلاش در راستای تغذیه سالم و همچنین اجرای مراقبتهای خودمراقبتی از جمله مواردی است که باید بسیار به آن توجه کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌ریزیهای مهم در راستای آگاه‌سازی مردم، استفاده از سفیران سلامت است که این افراد  از میان دانش آموزان انتخاب می‌شوند در کلاسهای آموزشی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی  شرکت و مطالب مرتبط با سلامتی را در خانواده و فامیل خود مطرح می‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت  طرح سفیران سلامت را یکی از مهمترین طرح‌ها در حوزه جلب مشارکت دانش‌آموزان و در راستای ارتقای سلامت در مدارس خواند و گفت:قطعا با اجرای این طرح و انجام خود مراقبتی می توان به مقابله ی با  بسیاری از بیماریها برخاست و از آنها پیشگیری نمود.

در پایان همایش از 4 مدیر و 48 دانش آموزش مدارس سطح شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان با اهداء لوح و جوایز تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

۲۳ آذر ۱۳۹۵ ۲۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید