اخبار

برگزاری جلسه IDD ( اختلالات ناشی از کمبود ید) در دفتر کاری سرپرست مرکز بهداشت

برگزاری جلسه IDD  ( اختلالات ناشی از کمبود ید) در دفتر کاری سرپرست مرکز بهداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی ، کمیته درون بخشی IDD  ( اختلالات ناشی از کمبود ید ) صبح امروز مورخ 1395/10/1 با حضور آقای بهرامی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان و کارشناسان ستادی در دفتر کاری معاون بهداشتی تشکیل شد.

در ابتدا آقای بهرامی ضمن خیر مقدم بیان نمود: این گردهمایی با هدف ارتقاء آگاهی جامعه در زمینه نقش تغذیه سالم در کنترل و پیشگیری اختلالات ناشی از کمبود ید برگزار گردید. وی خاطرنشان کرد برگزاری دوره های آموزشی پیرامون ضرورت و نحوه صحیح استفاده از نمک ید دار برای گروه هدف ازالویتهای مصوبات این جلسه بوده است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان اشاره نمودن برای حفظ ید در نمک ، باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظرف دربسته پلاستیکی،چوبی،سفالی نگهداری کرد و همواره به تاریخ مصرف نمک و وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت روی بسته بندی نمک ها توجه کرد .

ضمناً تأکید نمودند نمک تصفیه نشده بعلت داشتن نا خالصی در افرادی که سابقه بیماریهای گوارشی،کلیوی و کبدی دارند و حتی مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی های گوارشی،کلیوی و کبدی و حتی کاهش جذب آهن در بدن میشود.

در ادامه آقای آزاد رستمی کارشناس واحد بهبود تغذیه ضمن اشاره به اهمیت گروههای غذایی و مصرف بیشتر غذاهای دریایی،مصرف نمک ید دار تصفیه شده را بعنوان مهمترین راهکار کنترل کمبود ید دانست و عنوان نمودند نمک خوراکی باید از نوع  یددار تصفیه شده باشد.

وی در ادامه اظهار داشت به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه استفاده از مکمل یدوفولیک بجای اسید فولیک برای زنان باردار ( از سه ماه قبل بارداری تا زمان زایمان) توصیه کردند.

 

 

۱ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید