اخبار

در عید سعید قربان گرفتار بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو نشویم.

در عید سعید قربان گرفتار بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو نشویم.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و به دنبال نذورات مربوط به آن ،نکات بهداشتی و هشدارهای لازم را جهت جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو در اطلاعیه ایی اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ثلاث باباجانی 

همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و به دنبال نذورات مربوط به عید سعید قربان شبکه بهداشت و درمان در اطلاعیه ایی نکات بهداشتی و هشدارهای را جهت جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو به شرح ذیل اعلام می دارد.

-ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید قربان حضور همشهریان ارجمند؛ متاسفانه در سالیان اخیر شهرستان ثلاث باباجانی به عنوان یکی از کانون های بومی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (که یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد) در سطح استان تبدیل و باعث ابتلا و حتی فوت تعدادی از همشهریان شده است.
-با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و سنت حسنه قربانی کردن دام و توزیع آن بین نیازمندان؛ از همشهریان گرامی تقاضامندیم قربانی های خود را در کشتارگاه شهرستان و زیر نظر اداره  دامپزشکی انجام دهند تا حتی الامکان از سلامت دام و شرایط ذبح بهداشتی آن اطمینان حاصل کنند و خدای ناخواسته با نیت کار خیر موجب بروز و شیوع این بیماری بسیار خطرناک در سطح شهرستان نشوند.
-خواهشمند است هنگام قطعه قطعه کردن، بسته بندی و توزیع نذورات حتما از دستکش استفاده نمایید.
-خانوار های دریافت کننده این نذورات نیز قبل از تماس دست با گوشت یا امعاء و احشای ( جگر، دل، قلوه و ...) دام به منظور قطعه قطعه کردن ،آن را با همان بسته بندی به مدت ۲۴ ساعت ( در مورد گوشت ) یا ۴۸ ساعت ( در مورد امعاء و احشاء ) داخل یخچال نگه داری نمایند.


۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید